- El director general de Comerç, Jordi Torrades i Aladren, la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, Agnès Russiñol i Amat i la presidenta de l’Institut Català de les Dones, Meritxell Benedí i Altés han presentat les novetats de l’edició d’enguany
- El 080 Barcelona Fashion aposta per la diversitat de cossos, de talles, funcional i de gènere, sense deixar de posar l’accent en la sostenibilitat i la circularitat
- Aquesta edició compta amb una desfilada de moda inclusiva que s’ha organitzat en col·laboració amb l’Institut Català de les Dones i amb l’objectiu de dur a terme una acció de sensibilització sobre la neutralitat corporal i la diversitat funcional
Dimecres, 24 d’abril de 2023.— Aquest any 080 Barcelona Fashion reivindica el seu compromís amb la sostenibilitat i la circularitat i posa l’accent en la diversitat: diversitat de cossos, de talles, funcional i de gènere. Així ho han explicat el director general de Comerç, Jordi Torrades i Aladren i la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Agnès Russiñol i Amat, durant la roda de premsa on s’han presentat les principals novetats i continguts de la 31a edició de la setmana de la moda catalana. En la presentació els ha acompanyat la presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD), Meritxell Benedí i Altés.
En aquesta edició el compromís amb la diversitat estarà molt present tant amb el càsting, basat en la inclusió, la diversitat i la multiculturalitat, com amb les marques, compromeses i conscienciades envers els valors del 080 Barcelona Fashion. En aquest sentit, i per primera vegada en la trajectòria del 080 Barcelona Fashion, el CCAM amb la col·laboració de l’ICD durà a terme una acció de sensibilització sobre la neutralitat corporal i la diversitat funcional: una desfilada de moda inclusiva, a través de la marca Free Form Style. Aquesta actuació està emmarcada en el pla d’actuacions previstes en el Pla d’Acció impulsat pel Govern a través de l’ICD per combatre la pressió estètica 2023-2026, tal i com ha explicat la Meritxell Benedí i Altés, presidenta de l’Institut Català de les Dones.
A banda de la diversitat, 080 Barcelona Fashion és un esdeveniment marcat per la sostenibilitat i la circularitat, sense oblidar altres reptes de la plataforma com la internacionalització, la transformació digital de les marques, la innovació i la creativitat. En un diàleg permanent amb les dissenyadores, dissenyadors i marques de moda, les col·leccions que es mostren a les edicions del 080 incorporen cada vegada en major grau aquesta perspectiva. Teixits reciclats, sostenibles i col·leccions atemporals són només alguns exemples del que es podrà veure en les propostes creatives de l’edició d’enguany.
L’esdeveniment de moda de 080 Barcelona Fashion
La 31a edició de 080 Barcelona Fashion comptarà amb un total de 25 desfilades, dos més que en l’edició anterior. Al cartell, format per 25 dissenyadores, dissenyadors i marques, es troben: 404 Studio, Anel Yaos, Bielo_Oscarleon, Compte Spain, Custo, Dominnico, Eñaut, Escorpion, Free Form Style, Habey Club, Laretta, Lebor Gabala, Lola Casademunt by Maite, Menchen Tomas, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Paolo Leduc, Reveligion, Rita Row, Simorra, The Artelier, The Label Edition, Txell Miras, Victor Von Schwarz i Yolancris.
En aquesta edició les propostes seran més eclèctiques, des de les més d’avantguarda a les més mainstream. Firmes de tots els segments, combinant marques emergents amb d’altres de més consolidades, compromeses i conscienciades envers els valors del 080 Barcelona Fashion. Es podrà gaudir de col·leccions sostenibles i circulars, d’una moda inclusiva i sense gènere i d’una moda cada cop més atemporal, cosa que la fa més sostenible.
Del 2 al 5 de maig el recinte Modernista de Sant Pau serà l’escenari de les desfilades i activitats de 080 Barcelona Fashion.
Patrocinadors i col·laboradors de la 31a edició Barcelona Fashion
En aquesta edició, l’esdeveniment compta amb el suport de 4 marques patrocinadores que són Kevin Murphy (perruqueria oficial), MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Moco Museum (continguts culturals oficials) i Nobu Hotel Barcelona (hotel oficial). L’esdeveniment també compta amb 12 marques col·laboradores que són:Thuya Professional Line (manicura oficial), Cointreau (licor oficial), Gin Gold (ginebra premium oficial), Vallformosa (cava oficial), Rowenta (planxat i higienització oficial), Natur All (aigua oficial), La Roca Village (destí de compres oficial), Incavi (Institut Català de la Vinya i el Vi), DO Catalunya, DO Montsant i DO Penedès (vins oficials), i Formatges Can Pujol (formatge oficial).
Els mitjans interessats es poden acreditar a través de la web: www.080barcelonafashion.cat
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
En Twitter: @empresacat