Les plataformes Spain Gallery i 080 Barcelona Fashion s’alien amb l’objectiu de promoure i visibilitzar la moda d’autor del nostre país.
L’objectiu de Spain Gallery és atorgar a les firmes espanyoles el lloc que mereixen mostrant el seu potencial i la creativitat present en aquestes marques.
A través del suport de Spain Gallery, s’impulsa la projecció internacional de les marques d’autor, augmentant la seva notorietat i visibilitat.
Aquests valors coincideixen plenament amb la plataforma 080 Barcelona Fashion, que any rere any consolida Barcelona com a centre neuràlgic de la moda d’autor a Espanya, creant noves connexions i oportunitats, i enriquint el panorama creatiu i artístic de la ciutat.
Aquest espai és un punt de trobada i interacció amb el públic amant de la moda i les marques. En aquesta edició comptarem amb la participació de 22 marques, creatives i creadors nacionals.
Amb 080Spot_SpainGallery s’obre un nou canal multidireccional que connecta amb el públic de diferents formes, convidant-lo a participar, creant comunitat i activitat. Al mateix temps, potencia i enriqueix la dimensió cultural i social de l’esdeveniment, oferint més motius per no perdre’s la cita.
Talks 12:00 Open Area
15/10
Cherry Massia x Hune
Irene R. Massia comparteix de primera mà el procés creatiu i l’univers darrere de l’última col·laboració Cherry Massia x Hune, en suport al talent emergent. Una col·lecció de sabates que combina la tradició del ben fet amb les tendències més atrevides.
16/10
Identitat de marca
x 1Concept
Marina Del Mar, directora creativa de 1CONCEPT, comparteix el procés darrere del seu segell visual i conceptual. Una xerrada sobre com convertir referències i obsessions personals en un univers propi (i fer que tingui sentit per als altres).
17/10
El romance del “storytelling” en la moda
x Ugo Boulard
Ugo Boulard compartirà la seva visió sobre el paper del storytelling en la moda, explorant com una peça pot transmetre un relat que reforci el seu valor dins d’una col·lecció. La xerrada abordarà l’equilibri entre discurs creatiu i objectius comercials, i les tècniques narratives que permeten connectar amb el públic i donar major projecció a cada peça.
Workshops 18:00 Open Area
14/10
Personalitza la teva gorra
x Tania Marcial
Porta la teva gorra per transformar-la i donar-li la teva pròpia personalitat. A través de diverses tècniques com l’aplicació de remaches metàl·lics, arandelles, punxes, desgast amb llimes, lleixiu i aplicació de strass.
15/10
La teva col·laboració somiada
x Pepo Moreno
Qui ets com a creador i com desenvolupar la teva col·laboració somiada. Pepo presentarà el seu treball i tutoritzarà els assistents per trobar la seva marca personal i crear la seva col·laboració somiada sobre paper.
¿Acabes de publicar un llibre? Dissenya la teva portada i què diria de tu. Crea i presenta la teva col·laboració somiada.
16/10
Crea el teu collar “Front row”
x Jane Bardot
María Blanco, Directora Creativa de JANE BARDOT, ens presenta “Front Row Necklace Experience”, un taller “do it yourself “ on crearàs el teu propi collar.
Inspira’t amb collars acabats. Crea el teu propi collar i comparteix-lo a les xarxes: @janebardotstudio @spain____gallery @080barcelonafashion
17/10
Taller de Flors Mecàniques
Rubearth x Mónica Rikic
Partint d’una estètica purament botànica, aquesta obra explora la dinàmica del cicle vital d’una flor mitjançant una seqüència estàtica de càmera fixa, que registra el seu creixement progressiu en el temps, des de la floració fins al seu inevitable declivi.
El taller inclou explicació teòrica, procediments tècnics, muntatge pràctic i tutorització.
Exhibitors
1Concept
16/10, 12:00H
Marina Del Mar és la fundadora i directora creativa de 1CONCEPT, una marca de joieria i accessoris amb seu a Espanya. La seva obra explora la transformació, l’emoció i el joc amb els materials. Cada peça reimagina referències quotidianes i records de la infància a través d’un disseny acurat, fusionant allò lúdic amb el contemporani. 1CONCEPT és coneguda pel seu enfocament escultòric de la joieria, les seves perles i proporcions agosarades, creant objectes tàctils que conviden a la interpretació personal i celebren l’espai fluid entre l’emoció i la forma.
-
Marina del Mar
404 studio
404 Studio és una marca nascuda a Espanya i basada a Milà, l’enfocament de la qual se centra en la recerca de la singularitat i en reinventar la tradició a través d’una visió contemporània. La marca dissenya i produeix peces artesanals, garantint la màxima qualitat i col·laborant estretament amb artesans i fabricants locals.
Tanmateix, el concepte va molt més enllà d’una simple marca de moda, posicionant-se com un laboratori creatiu que fusiona la moda amb altres expressions artístiques com les arts visuals i el cinema de culte.
404 Studio crea el seu propi univers artístic, oferint una experiència immersiva on cada col·lecció s’inspira en una pel·lícula de culte diferent, com Hackers o Ghost in the Shell.
El recorregut de 404 Studio va començar a Silencio (París), un dels clubs privats més reconeguts, on la marca va realitzar la seva primera presentació. Un mes després, va repetir el mateix esdeveniment al Soho House Barcelona.
Des de llavors, 404 Studio ha presentat col·leccions a 080 Barcelona, MBFW Madrid, Los Angeles Fashion Week i London Fashion Week.
En aquest curt temps, la marca ha vestit celebrities nacionals i internacionals com Charli XCX, Lola Tung i Lisa Manobal, entre d’altres, assolint el mercat nord-americà i sent reconeguda per Fashion United com una de les 20 marques espanyoles més internacionals.
A més, 404 Studio ha aparegut en mitjans com Dazed, The Face, Vogue, i-D, Forbes i Metal, entre d’altres.
-
Anaïs Vauxcelles
AAA Studio
Sóc l’Arnau Climent i dirigeixo AAA Studio, el meu projecte creatiu. La moda sempre ha estat la meva manera d’experimentar i explicar històries, des de propostes conceptuals fins a peces més properes del dia a dia. Després d’un període de dubtes, ABC Collection va marcar un punt d’inflexió: va ser rebuda amb entusiasme i em va impulsar a continuar amb la marca. A l’abril de 2025 vaig debutar a 080 Barcelona Fashion, un somni fet realitat que va consolidar la identitat de la marca. A dia d’avui, AAA Studio segueix en creixement constant i a poc a poc s’expandeix fora del panorama nacional.
-
Arnau Climent
BIBENCIA
BIBENCIA va néixer fa tres anys com l’amagatall de Roberto Montes, un escut per mostrar una visió diferent del món sense donar la cara.
Ara, allò que va començar des del desconeixement de la moda s’ha convertit en un petit equip amb molt per dir.
El projecte busca crear peces amb un valor emocional que transcendeix l’estètica, donant veu a històries oblidades que reclamen ser escoltades.
Inspirant-se en figures del passat que volen ser actualitzades, BIBENCIA utilitza la moda com a eina de reivindicació i expressió, perquè cada persona pugui ser lliurement qui desitja ser.
-
Roberto Montes Sanz
Boira Glass
Boira Glass és una marca de joieria de vidre artesanal creada per Cova Ferrer, a un petit poble de València. Totes les peces estan fetes a mà i a mida amb vidre borosilicat mitjançant la tècnica de “flameworking”, modelant cada peça entre les flames d’un bufador. Les joies estan inspirades en l’aigua i les seves formes, així com diferents elements naturals i fantàstics. Centrant-se en els éssers i mons aquàtics o mitològics.
-
Covadonga Ferrer
BOULARD
17/10, 12:00H
Boulard és una casa de moda “haute-à-porter” fundada l’any 2020 i amb seu a Barcelona. Presenta una visió subtil i sofisticada de la moda europea, reinterpretant les formes clàssiques i creant noves siluetes. Arrelada en la cultura barcelonina i en els orígens del fundador, la marca s’inspira en l’arquitectura modernista i en un passat vinculat a la dansa.
Cada peça es confecciona a mà, principalment en tallers de Barcelona, amb el suport “d’atteliers” internacionals quan cal, prioritzant sempre la sostenibilitat. Des del 2024 és una empresa familiar.
Les col·leccions es desenvolupen a l’Atelier abans de la producció a escala, reflectint una passió nascuda de l’obsessió i no de l’acadèmia.
-
Ugo Boulard
Carrieri
CARRIERI és una firma de streetwear 2.0 fundada pel dissenyador argentí Lucas Carrieri amb seu a Madrid, Espanya.
Té com a propòsit reinventar els bàsics de cada día utilizant el patronatge com a mitjà d’innovació.
Fusiona creativitat, tècnica i ofici creant peces funcionals amb una estètica atemporal, còmoda i urbana.
El seu llenguatge estètic és un pilar fonamental, representat per formes geomètriques i línies complexes.
-
Lucas Carrieri
Cherry Massia
Cherry Massia reinterpreta els codis de l’alta costura, que combina amb una estètica underground i un potent missatge al darrere.
Irene R. Massia (Sevilla, 1995) ha presentat les seves col·leccions a passarel·les i fires a Madrid i a París i, al llarg de la seva carrera, ha vestit nombroses personalitats del món de la música i de l’entreteniment.
Treballant sempre al voltant de la feminitat, a través de les seves peces, genera un diàleg entre les seves pròpies emocions i el món que l’envolta.
En aquesta ocasió presenta tres peces úniques en col·laboració amb l’artista Alehsy, pintades amb aerògraf sobre ras.
-
Irene Romero Massia
COMPTE SPAIN
COMPTE SPAIN és una marca de moda espanyola de prêt-à-couture que acosta històries i les transforma en moda. Cada col·lecció s’inspira en l’imaginari dels contes i en tot allò que hi està intrínsecament relacionat —aquest és el leitmotiv de la firma. Dins d’aquest concepte, els contes són reinterpretats des d’una nova perspectiva i descontextualitzats, sense explicar mai directament la seva trama principal. COMPTE SPAIN és una aposta clara per la moda d’autor, el slow fashion i la fabricació 100% local.
-
Santi Mozas
Editorial Superflua
Superflua som Martín Torres (editor) i Pau Masaló (art).
Superflua és una editorial singular centrada en l’assaig cultural i en les narratives de la Moda i els seus protagonistes. Mostra com es crea i es viu la Moda i la Cultura. I ho fa d’una manera lleugera, cosmopolita, desapassionada i indolent. Perquè el coneixement d’allò superflu és imprescindible.
-
Martín Torres
-
Pau Masaló
FATIMA MIÑANA
FATIMA MIÑANA és una marca espanyola fundada el 2020, reconeguda pel seu tall innovador i un concepte propi del que és la bellesa. Les seves peces es creen com si fossin escultures, modelades en tres dimensions per aconseguir proporció i moviment ideals. Va debutar a Ego de la Mercedes Benz Fashion Week Madrid, on va rebre el premi Mercedes Benz Fashion Talent 2020. Al llarg de la seva trajectòria ha presentat dues col·leccions més a Madrid i l’última a la 080 Barcelona Fashion. Des de llavors, hem pogut veure els seus dissenys en artistes com Kendall Jenner, Nathy Peluso o Mina El Hammani.
-
Fátima Miñana Sánchez
Hune
15/10, 12:00H
Cherry Massia x Hune és la nova col·laboració en suport al talent emergent que abraça la dualitat entre l’ancestral i el contemporani, el valor del treball ben fet i la tendència més atrevida.
Una col·lecció poderosa, sensual, sofisticada i atrevida. Formada per tres dissenys que evoquen la connexió de la feminitat amb la natura i que s’inspiren en la figura de la serp com a símbol ancestral de transformació, renaixement i poder.
100% fabricada a Espanya amb material tèxtil d’alta qualitat. De venda exclusiva a les botigues i al web de Krack.
-
Cherry Massia x Hune
JANE BARDOT
16/10, 18:00H
JANE BARDOT és el projecte artístic de joieria i moda fundat per Maria Blanco, directora creativa de la marca, i Diego Rivera. Definits per NEO2 com a “la marca de joies més creativa d’Espanya”, les seves creacions són peces de portable art que han desfilat en passarel·les com la 080 de Barcelona o la MBFW de Madrid, col·laborant amb dissenyadors com Acromatyx, Guillermo X o Reparto. De la mà d’aquests últims, van participar al showroom de la MBFW 2022, aconseguint el premi Allianz EGO. Les seves joies les han lluït celebs com Marina Rivers, Inés Hernand, Los Javis o Emilia Mernes.
-
María Blanco
-
Diego Rivera
LGODED
Luisa Goded, fundadora de LGODED, una marca de joieria inspirada en el color i la llum de San Miguel de Allende (Mèxic) i treballada artesanalment a Barcelona. Cada joia és un pont entre les arrels mexicanes, l’amor artesanal i el disseny visual que captura emocions. Basada en allò simbòlic, natural i etern, l’artista transforma fragments de la natura en tresors fets a mà, converteix pedres i metalls en peces que parlen d’identitat, memòria i alliberament. Més que joies, trasllada records, emocions i la certesa que allò vertader es porta a prop del cor.
-
Luisa Goded
MARTA HERASE
HERASE, fundada per Marta Herase, és l’extensió dels seus gustos, personalitat, valors i aspiracions.
La marca neix des de l’emoció, el joc i el contrast, combinant el tendre amb el fort, el naïf amb l’irònic. La Marta parteix del seu imaginari propi, combinant elements del seu jo infantil amb el seu jo actual, traduint-los en estampats lúdics, peces amb ànima i dissenys carregats de simbolisme.
HERASE encarna un esperit jove i lliure, compromès amb la sostenibilitat, la producció local i un llenguatge visual distintiu.
-
Marta Herase
Nimph
NIMPH és una marca de moda amb seu a Barcelona, fundada per la dissenyadora Patty Mañá, amb l’ambició de forjar un ecosistema alternatiu de moda que creix en diàleg amb la ciutat i la nodreix a través d’una producció conscient i local.
El fil que cus les col·leccions de NIMPH —entre la duresa del codi grunge i la fragilitat de l’etèric— és l’exploració del simbolisme i del ritual pagans. La producció artesanal pròpia i hiperlocal és el nucli de la marca, que es trena amb l’herència folklòrica sempre present a la ciutat natal de la dissenyadora, i que es projecta amb una sensibilitat moderna i refinada cap a una comunitat internacional.
En l’essència de NIMPH hi habita una proximitat amb la natura, expressada en produccions limitades que utilitzen teixits deadstock locals i objectes trobats. Les col·leccions s’articulen com a capítols, presentats anualment en una desfilada-performance que dibuixa el relat de la marca per a l’any vinent, i acompanyats de càpsules que apareixen al llarg dels mesos següents, al ritme propi de l’atelier. Aquest enfocament atemporal, allunyat de les pressions dels calendaris de moda tradicionals, permet que la creativitat es desenvolupi de manera orgànica dins el procés de disseny.
Al cor de l’univers místic de NIMPH hi batega el desig d’entrellaçar les pràctiques respectuoses del passat amb l’engranatge d’una marca de moda concebuda per al present.
-
Patty Mañá
PEPO MORENO
15/10, 18:00H
Pepo Moreno va néixer a Tortosa durant els darrers anys del que ara coneixem com la generació mil.lennial. Va créixer dibuixant i de jove va flirtejar amb una carrera com a cantant mentre estudiava Comunicació i Publicitat.
Sempre enemic de l’armari i amic de les arts, es va traslladar al Berlín “pobre però sexy”, on va descobrir de primera mà l’amplitud de l’espectre queer. Va ser allà on van començar a florir les seves primeres sèries de dibuixos, situades entre la tristesa, el món gai i la lletjor.
Avui, la seva obra s’ha convertit en una celebració i una sàtira dels estereotips gais dins la cultura pop occidental. A primera vista, explora una paleta de colors saturats a través de diverses tècniques acríliques. Al fons, abraça les contradiccions de la vida queer contemporània: des de l’alegria d’estar fora de l’armari, orgullós i viu, fins a l’obsessió per ser eternament jove i bell que sovint amaga una inmensa solitud i una la eterna sensació de rebuig.
Pepo ha exposat a París, Barcelona, Madrid, Nova York, Berlín i Seul, i ha col·laborat amb marques com Zara, Jacquemus, Desigual, Andersson Bell, Jean Paul Gaultier, Sivasdescalzo o Byredo entre altres. La seva obra ha estat publicada a mitjans com Vogue (França, Espanya, Itàlia), GQ, Icon, El País, Hercules, Metal Magazine, Fucking Young, NSS i Odda Korea.
Ha publicat dos llibres amb l’editorial madrilenya Paripébooks: This is a Gay Book (2022) i Gay Thoughts (2025).
Actualment viu i treballa entre París (on resideix des del 2015) i la seva ciutat natal, Tortosa.
-
Pepo Moreno
RUBEARTH
17/10, 18:00H
Gabriel Nogueiras, dissenyador i fundador de Rubearth, ha transformat la moda masculina amb una visió que integra art, disseny i tecnologia. Guardonat dues vegades amb el Mercedes-Benz Fashion Talent, converteix materials d’alta qualitat en peces innovadores que uneixen creativitat, sostenibilitat i multifunció tecnològica. La seva obra, reconeguda internacionalment, explora la relació entre moda, identitat i circularitat, desafiant les tendències efímeres. Actualment investiga la fusió de robòtica i moda, creant peces dinàmiques i intel·ligents. En col·laboració amb l’artista Mónica Rikić, desenvolupa dissenys personalitzables que generen experiències úniques, immersant l’espectador en un univers oníric on l’inversemblant esdevé realitat.
-
Gabriel Nogueiras
Tania Marcial
14/10, 18:00H
Tania Marcial és una dissenyadora i artesana d’upcycling de Barcelona (Sabadell).
Participa en tot el procés de creació de les peces, des del disseny fins a la creació dels teixits i la confecció.
L’estètica de les peces està molt lligada al seu entorn local: la classe treballadora, el barri, la perifèria, la música i la gent que habita aquests espais són pilars fonamentals per entendre la marca.
Per crear els teixits, utilitza roba de segona mà que selecciona personalment en mercats locals, donant a cada peça un caràcter únic i molt personal.
-
Tania Marcial
Tarti Tailored
Tarti és un viatge a l’imaginari del teu nen interior.
La nostra missió és impulsar la nostra comunitat a reconnectar amb la creativitat amb què naixem i despertar les ganes de jugar, sense importar l’edat. Fer de la vida adulta un lloc menys seriós.
Aquest nou univers ha començat amb anells fets a mà per Elena Salvador, des d’Almeria. Cada peça té un procés de creació que dura 4 dies d’execució però que comença molt abans, a la imaginació.
És un procés lent, sense presses, fet amb estima i respectant la grandesa de l’artesania. Per això, cada peça és única i no n’hi ha dues d’iguals.
-
Elena Salvador
The Artelier
The Artelier, amb seu a Barcelona i fundada per Alba Ayza el 2020, és una marca que celebra la moda com una expressió personal carregada de significat. Les seves col·leccions giren al voltant d’estampats únics, cadascun amb la seva pròpia història per explicar.
La roba de The Artelier és una declaració d’estil sense gènere, dissenyada per adaptar-se a la vida diària i de vegades especials. Compromesa amb la sostenibilitat, la marca prioritza l’ús de teixits ecològics i sostenibles.
Cada estampat es crea amb tintes certificades OEKO-TEX amb aigua, i tota la producció es duu a terme artesanalment a Barcelona.
The Artelier entén la importància de sentir-se còmode i segur amb allò que es porta posat, permetent a cada individu expressar la seva identitat i unicitat amb confiança.
Explora The Artelier i descobreix la història darrere de cada peça. Celebrem la singularitat a cada fil i teixit que creem.
-
Alba Ayza
Victor von Schwarz
Victor von Schwarz (Sabadell, 1988) és un dissenyador de moda barceloní que va fundar la seva marca homònima l’any 2013, després de col·laborar amb diferents firmes. La seva primera col·lecció es va presentar a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid, on va desfilar durant tres edicions. Posteriorment es va traslladar a Taipei, on va vestir celebritats com Jolin Tsai i Soda Green, impulsant l’expansió internacional de la marca amb punts de venda a Nova York, Barcelona i Madrid. Ha col·laborat amb H&M, Vogue i Fucking Young. La seva col·lecció “Doble vida” (2017) va rebre el premi MODA-FAD 2018 i va vestir Rosalía. Amb “Realidad” va ampliar la seva projecció internacional, vestint artistes com Lola Índigo, Aitana i Bad Gyal, i va ser finalista de “Who’s on Next” 2020 de Vogue España. Ha desfilat a 080 Barcelona Fashion en tres ocasions (2021-2023).
-
Victor von Schwarz
