- SIMORRA, THE ARTELIER y LARETTA han inaugurat la 31a edició de 080 Barcelona Fashion
- BIELO_OSCARLEON, amb la seva col·lecció Romandre o Evolucionar, i ESCORPION, marca referent del knitwear en el sector, protagonitzen el tancament d’aquesta primera jornada
Descàrrega les imatges i vídeos de les desfilades de cada marca aquí
Dimarts, 02 de maig de 2023 — 080 Barcelona Fashion, organitzat per la Generalitat de Catalunya, inaugura la seva 31a edició amb les propostes de SIMORRA, THE ARTELIER, LARETTA, BIELO_OSCARLEON I ESCORPION, les primeres a mostrar les seves propostes per a la pròxima temporada. Una edició més, el recinte que ha acollit la setmana de la moda de Barcelona ha estat l’històric Recinte Modernista de
Sant Pau.
SIMORRA ha donat el tret de sortida a la setmana de la moda de Barcelona. La marca, nascuda a Catalunya fa més de 40 anys, concep el disseny d’avantguarda com un vehicle d’expressió i llibertat creativa a través del joc amb materials.
Aquesta filosofia es reflecteix en la seva nova col·lecció “IN-TOUCH” dissenyada a partir de cotons brodats, peces totalment realitzades amb artesanies de macramé per a vestits o amb aplicacions que es combinen amb altres materials. Tweeds de colors frescos i textures càlides que ens transporten a les tapisseries utilitzades en peces de mobiliari de les cases de camp per a l’estiu. Jacquards que dibuixen en relleu línies que s’entrecreuen i recorden als blancs cobrellits estivals amb els quals cobrir-se en arribar la matinada. Guipurs geomètrics que imiten les rajoles hidràuliques utilitzades en terrasses i patis protegits de la calor. Una col·lecció que ens convida a connectar a través de les mans amb els paisatges tàctils dels nostres records.
Per part seva, la marca especialitzada en estampats atemporals, sense gènere i en la seva majoria sostenibles, THE ARTELIER, ha estat la segona a desfilar. Una marca sense gènere ni barreres i atemporal que ha presentat una col·lecció inspirada en el temps i com aquest influeix en les nostres vides.
“Retiens la nuit” de la dissenyadora Alba Ayza ens porta a reflexionar sobre l’intangible i valuós que és el temps i com tots el vivim de diferents maneres. Peces que simulen el concepte del pas del temps mitjançant formes que semblen desfer-se.
LARETTA, marca que busca crear una atmosfera on convisquin la tradició i la modernitat, s’estrena en aquesta edició per a presentar “ACTA EST FABULA”, una col·lecció que té com a punt de partida l’obra “Mort i Vida” de Gustav Klimt. Una sèrie de reflexions aparentment molt allunyades entre elles, com la vida i la mort, han portat a la dissenyadora Lara Serrano a crear una col·lecció amb grans contrastos quant al color, les textures i els volums.
En aquesta gran cita amb la moda el penúltim a desfilar ha estat BIELO_OSCARLEON i la seva col·lecció “Romandre o evolucionar”. Es tracta d’una marca centrada en l’experimentació de manera rigorosa amb tècniques de teixir inventives, que donen com a resultat estructures inusuals, capaces de transformar les
idees en formes i volums inimaginables.
Una col·lecció marcada per combinacions de colors i experimentacions de patrons amb teixits de punt de luxe. Peces sense gènere, impregnades de la fusió de les tècniques orientals i occidentals que donen lloc a materials sorprenents, demostrant la tradició i innovació de la marca.
L’encarregada de tancar la primera jornada d’aquesta 31a edició ha estat ESCORPION, marca catalana habitual al 080 Barcelona Fashion. Fundada l’any 1929 és tot referent del sector del knitwear internacional i centra els seus valors en la sostenibilitat a través de processos responsables amb el medi ambient.
En honor a l’ADN de la marca, el jersei, ESCORPION presenta “Un jersei ESCORPION”, una col·lecció que aposta per l’avantguarda i és capaç de reinterpretar el seu segell d’identitat. Es composa per peces que absorbeixen les lliçons del passat i que s’apliquen al present i al futur, recuperant formes i volums icònics. Filatures subtils i delicades que dibuixen siluetes elegants i perfectes, on prevalen els tons naturals, així com el ceruli, el pètal, el palissandre i tots ells entremesclats amb el gris.
D’aquesta manera, la 31a edició de 080 Barcelona Fashion ha donat a conèixer les noves tendències en un ambient únic on la creativitat i l’essència de les marques han estat les clares protagonistes.
Patrocinadors i col·laboradors de la 31a edició Barcelona Fashion
En aquesta edició, l’esdeveniment compta amb el suport de 4 marques patrocinadores que són Kevin Murphy (perruqueria oficial), MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Moco Museum (continguts culturals oficials) i Nobu Hotel Barcelona (hotel oficial).
L’esdeveniment també compta amb 12 marques col·laboradores que són:Thuya Professional Line (manicura oficial), Cointreau (licor oficial), Gin Gold (ginebra premium oficial), Vallformosa (cava oficial), Rowenta (planxat i higienització oficial), Natur All (aigua oficial), La Roca Village (destí de compres oficial), Incavi (Institut Català de la Vinya i el Vi), DO Catalunya, DO Montsant i DO Penedès (vins oficials), i
Formatges Can Pujol (formatge oficial).
Els mitjans interessats es poden acreditar a través de la web: www.080barcelonafashion.cat
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
En Twitter: @empresacat