LARHHA24, SAINTE CHAPELLE
FROM EDITION NUMBER 33
TOUR A LA 4t DIMENSIÓ
Visita a la Santa Capella de París. Un viatge viu per la îlle de la vaig citar, que neix de les reminiscències del passat i ens trasllada a una nova dimensió, un punt de trobada entre el turista d’avui i les dames més sofisticades de l’alta societat parisenca, on passat i present es donen la mà per a donar vida a la dona d’avui: lliure, inspiradora, intel·ligent i absent de normes. Una dona que porta l’elegància en el seu ADN, com una cosa intrínseca al propi ésser.
Immersos en aquesta joia de l’arquitectura gòtica francesa en plena rehabilitació, a 10 metres sobre el sòl de la Santa Capella, veurem com les estructures gòtiques, els sòls hidràulics i el sostre estrellat cobren vida per a donar pas a aquesta nova col·lecció. Un gran artifici on res és el que sembla.
Així, inspirats per l’experiència del turisme parisenc, donem forma a nous looks amb siluetes que aposten pel volum, combinant les estructures gòtiques que es traslladen a faldilles, suports i cotilles; amb elements urbans reinterpretats i portats al més alt nivell.
Donem vida al color que suggereix la pedra, els vitralls coloristes, i el tan característic cel blau estavellat de la Sainte-Chapelle, amb el daurat dels seus nervis.
I obrim passo a la innovació en materials amb l’ús de neoprens, velluts i tafetas que construeixen una vestimenta rehabilitada, confeccionada amb teixits del present i del passat, reutilitzant materials de col·leccions anteriors i peces rescatades d’armaris i botigues de segona mà.
Bosses “animal shaped”, estampats amb un renovat “animal print”, i joies “animal impact” deixen en llibertat als lleopards capturats pel sòl de la capella. Jaquetes amb vol prenen el relleu als barrets eclesiàstics de l’època medieval per a donar vida a noves siluetes que empoderen a la dona d’avui. I tocats descarats posen de manifest l’evolució, el xoc social i la diferència de classes entre l’era medieval i l’era contemporània.
Una visita a la 4a dimensió que permet una reinterpretació del que crèiem après, a través d’un joc audaç entre present, passat i futur que connecta cancans i pedreria amb elements de la nova era tecnològica, il·lustrant així l’evolució d’una societat classista que, després de més de 500 anys, continua parlant de poder.La pregunta ara és: Com es mesura el poder en ple s.XXI?
Una proposta carregada de significat, que torna a unir la moda urbana amb el disseny més elevat, al més pur estil LARHHA.Una signatura que, amb aquesta col·lecció, es reafirma en la seva voluntat de portar l’alta costura a peu de carrer, tal com passa amb les grans obres arquitectòniques dels últims temps.
Atmosphere
Larhha neix en 2020 amb el propòsit d’unir la moda urbana amb el disseny més elevat. Una visió que sorgeix de la unió de les dues grans passions del fundador i director creatiu de la signatura, Miguel Marín Lara: L’Arquitectura i L’Alta Costura.
La marca respon a les avantguardes del món d’avui, donant vida a col·leccions atemporals que neixen de la recerca, de la mescla de pols oposats, i de la trobada entre passat, present i futur. Una visió holística del disseny que permet actualitzar els volums i siluetes clàssiques de dècades passades a través de l’ús de nous materials i acabats tècnics de l’era contemporània.
Miguel Marín Lara va néixer en Montoro, Córdoba, i es va formar com a arquitecte a Madrid, lloc en el qual resideix actualment. Encara que va exercir com a arquitecte durant 10 anys, sempre va ser un apassionat incansable de la moda i recorda la seva infància immersa en el món de la costura del seu entorn familiar, la qual cosa va desembocar en un etern amor pel disseny.
En 2019 va decidir unir les seves dues passions, cursant un Postgrau en Arquitectura, Moda i Disseny per la ETSAM. En 2020, el projecte final de Postgrau li va portar a crear LARHHA, una signatura que presenta una proposta artística singular, que el propi dissenyador va batejar com “Hood Couture”, per la seva voluntat de portar l’alta costura a peu de carrer, tal com passa amb les grans obres arquitectòniques que inspiren les seves col·leccions.
A través de Larhha collection, on es dissenyen les col·leccions de prêt – à- porter; i Larhha Label, el taller de disseny d’etiqueta personalitzat, la marca ofereix una moda que respon, com l’arquitectura, a 3 grans principis:
Utilitat, per a satisfer les aspiracions de la dona d’avui.
Fermesa, per a adaptar-se a l’entorn i sobreviure al pas del temps.
I Bellesa, en el sentit més ampli de la paraula.
LARHHA va desfilar al març de 2021 en Code’41 durant la setmana de la moda d’Andalusia i a l’octubre de 2022 en la passarel·la 080 BCN Fashion. En 2023, gràcies a l’acceptació i publicació en mitjans com Vogue o Harper’s Bazaar, LARHHA va fer un pas més i va obrir el seu propi taller a Madrid.
Aquest 2024 LARHHA presenta la seva nova col·lecció “SAINTE CHAPELLE”. Una proposta carregada de significat amb la qual el dissenyador reafirma el seu posicionament en el panorama de la moda espanyola.
CONSULTEU LES ÚLTIMES EDICIONS PER A LA INFORMACIÓ ACTUALITZADA
Dissenyador:
Miguel Jesús Marín Lara
www.larhha.com
[email protected]
Commercial & press contact:
[email protected]