080 Logo
ca
Search



Esaú Yori va iniciar la seva carrera com a dissenyador fa més de deu anys i ha arribat a convertir-se en una figura cèlebre a nivell internacional per a la indústria de la moda. Va créixer a Lima (el Perú) i va començar la seva carrera com a director creatiu quan es va traslladar a Barcelona l'any 2000. Per les seves arrels japoneses, italianes, africanes i peruanes, aquest innovador dissenyador té la capacitat de barrejar elegantment diferents cultures; el resultat és un producte net i clàssic amb tocs eclèctics a totes les col·leccions.


El 2006 va guanyar el màxim premi a la millor col·lecció internacional i una medalla de bronze a la millor col·lecció al Concurs de Hempel, a Pequín. Després d'aquest esdeveniment, la carrera de l'artista no ha deixat d’evolucionar. Ha col·laborat amb grans marques del sector com a director creatiu i amb importants revistes de moda com a editor.

A més, Esaú Yori és un dels millors estilistes coneguts de la indústria. El seu treball s’ha publicat en revistes com Marie Claire, Faces, La Vanguardia i Nox. El seu ampli coneixement del mercat i la seva capacitat per a analitzar detalls el van impulsar al paper d’estilista per a campanyes internacionals a Inditex Group, on va treballar amb fotògrafs famosos com Tim Barber, Purriene i Drew Jarret. El 2008 va començar a col·laborar com a director del MBA en Direcció d’Art a FdModa (Barcelona). El 2011 es va convertir en el director acadèmic d’Idep Barcelona - Escola Superior d’Imatge i Disseny, on va romandre fins el 2014.

El 2015, motivat per la seva passió per la cultura asiàtica, el dissenyador va traslladar el seu estudi creatiu a Guangzhou. Allà va llançar el seu propi projecte, Esaú Yori, com a marca global.
La marca

Situada literalment entre dos hemisferis, Esaú Yori és una marca amb seu a Barcelona i amb la central creativa a Guangzhou (la Xina). El 2015, Esaú Yori va passar la seva fase d’inici preparant-se meticulosament per al llançament de la seva primera col·lecció a la seva pròpia popup showroom a la Fashion Week de Milà i París.

Com a marca de disseny, la majoria dels dissenys d’Esaú Yori són d’edició limitada. El motiu és no semblar pretensiós. Més aviat, el concepte d’edició limitada ret homenatge a la ideologia del seu fundador, Esaú Yori.

«Crec que ja hi ha massa roba al món. Necessitem menys

productes, de millor qualitat i més amor i cura en tot allò que decidim crear».

La filosofia de la marca Esaú Yori és crear peces de vestir atemporals i de luxe per a clients que exigeixen qualitat i exclusivitat:

«Vull que les dones siguin el seu propi accessori. Voldria crear vestits per a donar a conèixer totes i cadascuna de les coses boniques de cada dona del món. Pertànyer a la família Esaú Yori no es qüestió de diners, sinó de gust, d’idees i de fer declaracions».

Aquest és l’inici d’una nova era en la indústria de la moda, i Esaú Yori en vol formar part. La manera com la gent consumeix la moda està canviant i la marca es crea partint de la barreja entre dues idees importants: tradició i modernitat.

Declaració de marca

«Esaú Yori ret homenatge a la dona moderna, transformant el diàleg tradicional de la dona i proporcionant una alternativa per a les no convencionals. Amb l’elaboració de dissenys perdurables i sorprenenment atrevits, Esaú Yori busca estimular la discussió sobre la fluïdesa de gènere.

La forta confecció a mida i la suau draperia presenten una silueta femenines plenes de masculinitat. Amb un èmfasi en l'estètica estructural i les influències culturals, Esaú Yori analitza la forma femenina mitjançant comentaris de gènere i pensament íntim».


Manifest d'una marca


La ment d’una dona és el seu millor accessori. 

La seva ment val més que la seva essència. 

L’inspira la intel·ligència. Valora els pensadors, els somiadors i els triomfadors. 

El món té una finestra a la seva ment a través de la roba que porta. 

El seu aspecte defineix qui és. Sobretot, representa una declaració. 

No decorem dones, les vestim.







+ info



Dia

Hora

A on?
04 febrero 2020

17:30

Recinte Modernista de Sant Pau
Carrer de Sant Antoni Maria Claret, 167
08025 Barcelona



Col·lecció_Uninvited

Esaú Yo crea col·leccions des d’una perspectiva autobiogràfica, prenent com a inspiració les experiències personals. La col·lecció «Uninvited» de tardor/hivern 2021 és un tipus de declaració per a tots els inadaptats i marginats.


«Uninvited» és una oda a la individualitat i a totes aquelles característiques que ens diferencien. Es tracta d’una revisió personal del dissenyador Esaú Yori sobre les càrregues emocionals i mentals del passat i com afecten en l’evolució de les persones, creant diferents dimonis que ens acompanyaran tota la vida.


Amb una paleta de colors minimalista, amb el blanc i el negre com a base de tota la col·lecció i complements en blau marí, gris i caqui, Esaú Yori torna a les seves arrels, inspirat en la deconstrucció dels codis masculins per a crear una nova silueta femenina plena de detalls: espatlles amples, cinturescenyides, peces grans i desproporcionats, un estudi de la camisa i abrics envoltants  que atreuen a una dona atemporal i sense gènere.


Les fabricacions inclouen caixmir italià, llana anglesa i francesa, cotó japonès i seda xinesa. Una combinació cuidadosament considerada que crea una de les col·leccions més personals d'Esaú Yori fins ara.


La inspiració


Uninvited Alanis Morrissette Like anyone would be

I am flattered by your fascination with me Like any hot blooded woman 

I have simply wanted an object to crave.


But you, you’re not allowed You’re uninvited An unfortunate slight. Must be strangely exciting To watch the stoic squirm. Must be somewhat heartening To watch Shepard meet Shepard.


But you, you are not allowed You’re uninvited. An unfortunate slight.


Like any uncharted territory I must seem greatly intriguing You speak about my love like. You have experienced love like mine before.


But you, you are not allowed You’re uninvited. An unfortunate slight. I don’t think you unworthy. I need a moment to deliberate.




Sponsors:

Col·laboradors: