080 Logo
ca
Search



Dominnico és una marca prêt-à-porter que es funda a Barcelona pel seu director creatiu Domingo Rodríguez Lázaro (1994), l’any 2016. La firma, que treballa sota la premissa del “slow fashion”, es caracteritza per la meticulositat en el patronatge, la investigació en nous teixits i materials, la sostenibilitat en els processos i la visió futurista de la moda que té com a objectiu dirigir-se a un públic heterogeni en la que els valors de la inclusió i la llibertat són el fil conductor de totes les seves col·leccions.

La primera col·lecció de Domminico, titulada Unusual Dichotomy, es presenta a Budapest, dins de l’European Fashion Union. Durant el següent any, la marca guanya popularitat dins del món de la moda i això el porta a presentar la següent col·lecció, Revolution & Decadence, dins del marc de la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid. Només un any més tard i gràcies a l’èxit amb la col·lecció Neil per al FW 19/20, el juny de 2019, novament a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid, Dominnico presenta Harajuku Kids, per l’estiu 2020, alçant-se amb el premi Mercedes-Benz Fashion Talent. Aquesta col·lecció també és presentada a la MBFW de Tbilisi, Georgia. 

Durant el 2019, Dominnico crea una col·lecció més exclusiva amb la cantant Rosalía per EMQ Tour. El 31 de gener de 2020, presenta Idolatría a la MBFW Madrid, unint-se als dissenyadors consagrats de la plataforma més rellevant de moda del nostre país. Al setembre de 2020 presenta “Uhura” a la MBFW Madrid i a l’octubre del mateix any queda finalista en el prestigiós premi “WHO’S ON NEXT” de la revista VOGUE. 

Al novembre, el dissenyador firma amb Sony Music el videoclip de Lali Espósito. A l’abril de 2021, Dominnico presenta OMEGA AW 2021/22 dins del calendari Off de la MBFW Madrid, destacant que torna a estar nominat a l’edició d’aquell mateix any del premi “WHO’S ON NEXT” de la revista VOGUE. Al setembre, va presentar la col·lecció EXTRA LIFE SPRING 2022, presentada de manera independent a través dels canals digitals de la marca. A l’octubre, Dominnico guanya el premi “WHO’S ON NEXT” de VOGUE, formant part de la generació WON de Vogue España. 

La darrera col·lecció que ha vist la llum és “Lovercross” FALL 22/23, presentada l’anterior març a la MBFW Madrid. En aquesta col·lecció Dominnico ha col·laborat amb marques i artistes com Cachorro Lozano i Andrei Warren de Misato Studio, realitzant un petit fashion film en 3D per la marca Rowenta. Marques com New Rock, Cuplé i Suritt van firmar la col·lecció d’accessoris. Lady Gaga, Beyoncé, Rosalía, Dua Lipa o Aitana són algunes de les celebrities que són fidels a la firma, dotant-la de gran presència a les xarxes socials i premsa internacional, sent Dominnico una firma present a revistes com Vogue Runaway, Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Glamour, Hola Fashion i Fashion United.

FOTO by Pau Palacios




+ info






Col·lecció_Nenne Spring 2023

“Torno als meus orígens. Nene és l’apel·latiu carinyós amb el qual la Juana, la meva mare, em deia, el meu pare i el punt de partida d’aquesta col·lecció intimista en homenatge a ell”, explica Domingo Rodríguez Lázaro, director creatiu de DOMINNICO.

Els vestits de feina, el món del motor, el camió i les seves carrosseries i, en contraposició, la naturalesa, són dues inspiracions amb les quals el dissenyador aborda aquesta nova proposta realitzada sota les premisses de l’upcycling i la confecció artesanal.

L’obra de l’il·lustrador japonès Hajime Sorayama ajuden a explorar la simbiosi entre la robòtica i l’erotisme del cos humà, creant noves estructures en les quals conviuen la mecànica i l’anatomia, servint-se dels volums -creats amb tafetans i pèl d’origen vegà-, per aconseguir aquella part més orgànica i natural. També les textures de teixits més utilitaris, com la felpa, el renylon o el denim, apropen Nenne al costumisme i a les peces laborals reversionades.

La celebració de la vida, la tradició i la família que ha donat lloc a esdeveniments com bodes, batejos i primeres comunions i en com les meravelloses ‘modistes de poble’ eren capaces de fer realitat els dissenys de revista propis del New Look de Dior, Balenciaga o més extravagants ‘a lo Galiano’, retraten una època que ara és pensada per la generació Y2K, en la que diverses tendències del món nupcial es dilueixen per recrear el nou glamour.

El dia a dia al taller, les peces dels camins i els cotxes i la roba desgastada serveixen ara per crear a la passarel·la estilismes amb caràcter athleisure que recorden a aquella barreja impossible de mocassí amb xandall retro i samarreta de tirants. El colorit de la col·lecció, amb la plata com a protagonista, flueix entre el blanc, el rosa, el verd àcid, el blau Klein i el negre.


Sponsors:

Col·laboradors: