TOTES LES NOVETATS DE LA 19ª EDICIÓ DEL 080 BARCELONA FASHION


19 gen. 2017 - 00:00

 

Nou impuls a la vessant comercial del 080 Barcelona Fashion. Aquesta és la principal novetat de la 19ª edició de la passarel·la catalana que se celebrarà del 30 de gener al 3 de febrer al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) i que avui s’ha presentat als mitjans de la mà del director del 080 Barcelona Fashion i gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Miquel Rodríguez.

Seguint les darreres tendències del mercat, el certamen català de moda introdueix el “see now-buy now”, amb el qual es permet comprar la roba vista sobre la passarel·la, sense haver d’esperar els tradicionals sis mesos entre temporada i temporada. La firma de moda infantil Boboli, les marques de moda Custo Barcelona, TCN i Escorpion i el dissenyador convidat aquesta edició, ZE Garcia, desfilaran amb col·leccions “in time” amb les propostes per a la primavera-estiu 2017. En relació a aquesta novetat, Miquel Rodríguez ha explicat que la passarel·la 080 “no podia estar d’esquenes a aquesta nova tendència” però ha volgut aclarir que “nosaltres només posem el marc perquè són les empreses i els dissenyadors que desfilen els qui prenen les decisions i en aquesta edició cinc dels participants han decidir sumar-s’hi”.
 
Més enllà de la passarel·la, Rodríguez ha indicat que el creador Manuel Bolaño també s’inspira en aquest nou fenomen de venda per a la presentació que farà en format expositiu a l’Open Area del 080 de la seva col·lecció “Plan B”, on interpreta peces d’atelier que “es comercialitzaran de forma exclusiva online i que ja es podran adquirir durant la setmana del certamen”.

 

La resta de firmes i dissenyadors catalans que presentaran en el marc de la passarel·la del 080 les seves col·leccions per a la tardor-hivern 2017-18 són:  Aldomartins, Anel Yaos, Antonio Miro, Aubergin, Blame, Brain & Beast, CND by Cóndor, Daniel Rosa, ES Collection, Josep Abril, Justicia Ruano, Krizia Robustella, Lebor Gabala, Little Creative Factory, LOA by Lidia Aguilera, Lola Casademunt, Miquel Suay, Miriam Ponsa, Naulover, Oscarleon, Pablo Erroz, Pilar del Campo, Punto Blanco, Torras, Txell Miras, VM La Sibèria, Wom & Now i Yerse.  Pots consultar el calendari de desfilades aquí.

Pel que fa a les selecció de dissenyadors i firmes participants, Miquel Rodríguez ha destacat que “sense obviar la importància de la moda femenina, de la que tenim grans representants a la passarel·la, des de sempre el 080 ha reivindicat el pes de la moda masculina”. En aquest sentit, ha apuntat que “en aquesta edició reiterem aquesta forta aposta i comptarem amb la primera desfilada mundial de la firma de moda íntima masculina ES Collection, tot un fenomen internacional en el sector”.

Una altra de les novetats destacades de la 19ª edició és la presència de l’emblemàtic dissenyador francès Pierre Cardin, que presentarà en la vetllada inaugural del dia 30 de gener la seva producció teatral “Dorian Gray. La bellesa no té pietat”, un muntatge musical basat en la cèlebre obra d’Oscar Wilde. Miquel Rodríguez ha volgut destacar la presència de Pierre Cardin, a qui considera que “personifica a la perfecció la idea de que la moda és cultura, que defensa el 080 per activa i per passiva”. A més, ha afegit que “és una boníssima oportunitat per retre homenatge a aquest gran creador que recentment va celebrar els seus 70 anys de trajectòria”.

En relació aquest vincle moda i cultura, Rodríguez ha fet referència a la seu d’aquesta 19ª edició de la passarel·la 080, el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) i ha explicat que “tot i que l’espai destinat a la passarel·la és més reduït que en anteriors edicions, l’Open Area del 080 serà més que mai un lloc on viure i gaudir del món de la moda, de l’experiència del 080”. L’Open Area és l’espai de lliure accés per a tots els públics, que només han de sol·licitar la seva invitació a través d’aquesta web i presentar-la mitjançant un codi QR i que en aquesta 19ª edició s’habilitarà al vestíbul del TNC juntament amb una zona contigua a l’exterior. Rodríguez ha comentat que aquest espai acollirà el plató del 080 TV Channel, diferents exposicions i pantalles gegants per seguir les desfilades en directe.

Així mateix, l’Open Area dedicarà un espai al 080 Fashion Market, el mercat de moda i complements del certamen en què participaran una vintena de marques. “En aquesta edició, per vincular encara més el que passa dins i fora de la passarel·la diversos dissenyadors i marques que desfilen en aquesta edició seran presents també al Fashion Market” ha declarat el director del 080. Són Oscarleon, Anel Yaos, Pilar del Campo, Blame, Daniel Rosa i la firma Aubergin i posaran a la venda col·leccions anteriors en les seves respectives botigues efímeres (pop-ups stores).

Però el 080 Barcelona Fashion no només se centra en la vessant comercial. En aquesta 19ª edició reitera la seva aposta de distingir el talent en el sector de la moda a Catalunya i manté les dues categories de guardons: el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent-Desigual i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció tardor-hivern 2017-18. A més, també es dóna continuïtat a la iniciativa introduïda en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda (MODACC) a la passada edició del Premi MODACC que reconeix les marques catalanes de presència internacional.

Dins del marc del programa d’activitats paral·leles que se succeiran al llarg dels 5 dies desfilades, Miquel Rodríguez ha anunciat que dimecres 1 de febrer tindrà lloc la inauguració de la H&M Flagship Barcelona, al Passeig de Gràcia, que serà una de les més grans del món. Un nou concepte de botiga, que oferirà una experiència de compra renovada amb la totalitat de col·leccions amb les que compta la marca. La botiga obrirà les portes al públic a partir de divendres, 3 de febrer.

A més a més, destaquen dues activitats paral·leles que impulsen la faceta de negoci del certamen. D’una banda, s’organitzarà la 3ª edició del 080 Fashion Showroom, l’espai de venda i exposició que promou la internacionalització de les marques participants i que se celebrarà al TNC en paral·lel a les desfilades. Organitzat en col·laboració amb MODACC, aquesta 3ª edició comptarà amb la presència d’una vintena de marques, algunes d’elles presents a la passarel·la 080, com són Escorpion, Punto Blanco, Wom&Now, Loa by Lidia Aguilera i Yerse. Com en les dues edicions anteriors, es complementarà amb una missió empresarial inversa que portarà al 080 una quinzena de compradors internacionals per tal de fomentar les oportunitats de negoci al mercat exterior de les marques que hi participen. D’altra banda, dijous 2 de febrer tindrà lloc la 5ª edició del Barcelona Fashion Summit, el fòrum de debat dels professionals de la indústria de la moda impulsat per Moda.es que en aquesta ocasió se centrarà ens els reptes del futur del sector.

Finalment, en el marc de la presentació d’avui també s’ha fet referència als patrocinadors de la 19ª edició. Moritz repeteix com a patrocinador principal, reiterant, així, el seu suport a la moda catalana. A banda de la companyia de cerveses, també són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), La Roca Village, Movistar (partner tecnològic), Fever-Tree, Westwing (decoració oficial), Gramona (vi i cava oficial), MVips (cotxes i transfer oficial),  Rowenta (planxat oficial-vestuari-haircare), i OI Realtor &OI Magazine. Són firmes col•laboradores MAC Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), Bijou Brigitte (complements), Solan de Cabras (aigua oficial) i BCN Brand (uniformes).