Margherita Maccapani Missoni com a convidada d’honor i la resta de novetats de la 20ª edició del 080 Barcelona Fashion


13 jun 2017 - 00:00

 

Avui en una trobada amb periodistes a la Fàbrica Moritz de Barcelona, el director del 080 Barcelona Fashion i gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM)Miquel Rodríguez, ha presentat les novetats de l’esperada 20ª edició de la passarel·la catalana que tindrà lloc del 26 al 30 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau. Entre elles, destaca un nom: Margherita Maccapani Missoni, tercera generació de la prestigiosa firma de punt italiana, que serà la convidada d’honor d’aquesta edició i que, segons ha revelat Miquel Rodríguez “recollirà el Fashion Tribute que en aquesta edició li volem dedicar a la seva mare, Angela Missoni, actual copropietària i directora creativa de la firma”. A més, Margherita Maccapani Missoni serà protagonista del diàleg “The Missoni family: born into fashion” on també participarà l’exdirectora de Vogue UK Lisa Lovatt-Smith en una de les activitats paral·leles destacades del calendari.

 

En el marc de la presentació, Rodríguez ha emfatitzat que “és una edició especial, la número 20, que s’ha plantejat com una edició d’aniversari i que pretenem que sigui una edició com mai”. Segons el director del certamen, “aquest aniversari arriba en un bon moment per posar en valor el talent, donar força a la creativitat i que tot aquest potencial es posi en valor en tots els espais del 080”. A més, el gerent del CCAM ha volgut fer balanç d’aquests deu anys de moda i ha explicat que “de 2008 a 2017 hem incrementat els dies de desfilades en un 67%, el número de desfilades un 152%, l’assistència un 574%, el patrocini privat un 169%,mentre hem reduït un 10% l’aportació econòmica”.
 
Tornant a l’edició d’aquest estiu, Miquel Rodríguez ha donat més detalls de les Nits del 080 Barcelona Fashion, que ompliran de moda i celebració el Recinte Modernista de Sant Pau un cop acabades les desfilades de cada jornada. Dins d’aquest programa especial en motiu de la 20ª edició, dilluns 26 de juny, la firma catalana de moda home Macson celebrarà el seu 75è aniversari, desfilant per primera vegada per presentar la seva col·lecció càpsula “The Last Exit”. Dimarts 27 de juny, el coreògraf, ballarí i model Rafael Amargo serà el protagonista al fer el seu debut com a dissenyador en el marc de les 080 Barcelona Fashion Nights. Presentarà la seva col·lecció “Eclèctic” en un acte molt especial. Dimecres, 28 de juny, la firma Custo Barcelona presentarà la seva col·lecció “Light Years Cruise” FW17/18 en una vetllada que es completarà amb la 080 Barcelona Fashion Anniversary party by Zalando. Dijous 29 de juny, serà el torn de Sweet Matitos, una nova firma atelier, que s’estrenarà amb la seva col·lecció “Sweet Life”. L’última nit del certamen es clourà amb el concert d’Andrea Motis, emmarcat en el Festival Músiques del Món.
 
Una altra novetat destacada de la 20ª edició del 080 Barcelona Fashion és l’acció solidària que impulsa el certamen amb l’objectiu de donar suport a l’entitat Casal dels Nens. Tal com ha declarat el director del 080, “no volem que la passarel·la 080 sigui una passarel·la neutra, ja que la moda no pot donar l’esquena a la ciutat ni a les seves problemàtiques”. La iniciativa es basa en la comercialització d’una samarreta dissenyada a partir del figurí de moda fet pel prestigiós il·lustrador novaiorquès, Rubén Toledo, especialment per a la passarel·la catalana. Els diners recollits es destinaran al projecte social “Joves en risc” pel Casal dels Nens i la samarreta es podrà adquirir a un stand del 080 Fashion Market i també online a través d’aquesta mateixa web. Per la seva banda, la il·lustració de Rubén Toledo serà molt present al llarg de la setmana de la moda de Barcelona, ja que a partir d’ella s’ha dissenyat la imatge commemorativa d’aquesta 20ª edició.
 
Pel que fa a les desfilades, un total de 37 dissenyadors i marques de moda participaran en aquesta 20ª edició amb uns quants noms que s’estrenen a la passarel·la del 080 Barcelona Fashion. Per ordre alfabètic, participaran Amoraamargo; AMT; Antonio Miro; Aubergin; BCN Brand; Boboli; Brain&Beast; Colmillo de Morsa; Como un Pez en el Agua; Custo Barcelona; Daniel Rosa; Elena Estaun; ES Collection; Escorpion Studio Barcelona;  Gema Sach; Guillermina Baeza; Jnorig; Krizia Robustella; Lebor Gabala, Little Creative Factory; Loa by Lidia Aguilera; Lola Casademunt; Macson; Maria Roch; Mietis; Miquel Suay; Miriam Ponsa; Naulover; Oscarleon; Pablo Erroz; Pilar del Campo; Punto Blanco; Red Point; Sweet Matitos; Torras; Txell Miras i Wom&Now.
 
Per reconèixer el talent i donar suport als dissenyadors que comencen, l’organització tornarà a lliurar guardons en dues categories: el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Barcelona Fashion de l’edició de juny de 2017, i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció de l’edició de juny de 2017 080 Barcelona Fashion, a partir de les valoracions d’un jurat professional d’acord amb els criteris de disseny i de creativitat de la col·lecció, qualitat de la col·lecció i potencial comercial de la col·lecció. El Premi Nacional al Disseny Emergent, dotat amb 15.000 euros i patrocini de Desigual, té com a objectiu potenciar l’estratègia empresarial de la marca en la fase de creació d’empresa i opten a ell els creadors emergents AMT, Aubergin, Jnorig, Daniel Rosa –guanyador a la passada edició d’hivern-, Pilar del Campo i Mietis.
 
D’altra banda, el Premi Nacional a la Millor Col·lecció consisteix en la participació directa a l’edició de gener-febrer 2018 de forma gratuïta i estar destinat a distingir la creativitat i el talent d’aquells dissenyadors i firmes de moda que comptin amb un establiment operatiu a Catalunya o bé d’àmbit estatal, que facturin entre 50.000 euros i  2M d’euros o tinguin 4 col·leccions comercialitzades. Opten a ell en aquesta 20ª edició: Antonio Miro, Brain&Beast, Como un Pez en el Agua, Krizia  Robustella, Lebor Gabala, Little Creative Factory, LOA by Lidia Aguilera, Miquel Suay, Miriam Ponsa, Oscarleon, Pablo Erroz, Txell Miras, Elena Estaun, BCN Brand, Guillermina Baeza, Maria Roch, Colmillo de Morsa, i Gema Sach.
 
A més a més, amb la voluntat de reconèixer els esforços en la internacionalització de la moda catalana, també es lliurarà el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 20ª edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Exportadores, que també permetrà al guanyador participar directament a la propera edició de la passarel·la catalana. Així mateix, rebrà un premi valorat en 6.000 euros en serveis del Clúster Modacc. Aquest guardó l’escollirà un jurat especial format per un membre del Clúster de la Moda de Catalunya, un representant del CCAM, compradors de la missió comercial i un membre representatiu de la indústria de la moda a Catalunya. Opten a aquest premi: Escorpion; Lola Casademunt; Punto Blanco; ES Collection; Red Point; Boboli; Naulover; Torras; Wom&Now, i Macson.
 
Quant a les activitats paral·leles, apart de les 080 Fashion Nights i la xerrada amb Margherita Maccapani Missoni, el programa presenta altres propostes habituals del certamen. En la vessant econòmica, torba el 080 Barcelona Fashion Showroom, que enguany esdevé una fira que tindrà lloc el 28 i 29 de juny amb la participació de 25 marques de moda catalanes, que mostraran i vendran les seves col·leccions als compradors internacionals que formen part de la missió empresarial inversa.
 
Una altra activitat destacada és el 080 Investor Day el 28 de juny, on es triaran els guanyadors de les dues categories d’aquesta edició: millor start-up i millor marca emergent. El dia següent tindrà lloc una altra cita habitual del certamen en les seves edicions d’estiu: el Texmeeting by TEXFOR 2017, el punt de trobada anual del sector tèxtil, organitzat per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor), que ha atret més de 150 professionals en anteriors ocasions. En la seva 5ª edició, el debat se centrarà en “Textile Advanced Manufacturing: Construint el futur”.
 
Passant ja al públic en general, part vital del 080 Barcelona Fashion al llarg d’aquests deu anys, ja que un dels objectius del certamen és obrir el món de la moda a la ciutadania, també hi ha propostes. Com ja és habitual, el certamen disposarà de l’anomenada Open Area, la zona del certamen oberta a tots els públics que ja poden descarregar la seva invitació des d’aquesta mateixa web, on obtindran un codi QR. Aquí s’habilitarà el Village, amb els estands dels patrocinadors i marques col·laboradores, a més d’exposicions i el 080 Fashion Market, entre d’altres propostes. A més, també hi haurà grans pantalles per poder seguir les desfilades.
 
Una edició més, el 080 Barcelona Fashion comptarà amb el canal de televisió 080 TV Channel que emet per internet a través d’aquesta web i que del 26 al 30 de juny presentarà una programació especial que, a banda de les desfilades de cada jornada, inclourà també entrevistes, notícies, reportatges, comentaris i anàlisis. L’actualitat de la passarel·la també es podrà seguir a través de les xarxes socials del 080 Barcelona Fashion i aquesta web.
 
Finalment, quant als patrocinadors i sponsors de la 20ª edició, hi ha una novetat important: Zalando esdevé patrocinador principal al costat de Moritz, que tornarà a recolzar la moda catalana en el seu compromís amb la creativitat i el talent local. També són sponsors Redken (perruqueria oficial), Royal Bliss (tònica oficial), La Roca Village, Gramona, Movistar i Rowenta (planxat oficial), mentre que són firmes col·laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicurista oficial), Bijou Brigitte (complements), BCN Brand (uniformes) i Solán de Cabras.