Mango tanca la primera jornada del 080 Barcelona Fashion

Dissenyadors
2 febr. 2015 - 00:00

Mango ha tancat la jornada inaugural de la 15ª edició del 080 Barcelona Fashion amb una desfilada al Museu Marítim de Barcelona on ha presentat les seves propostes per a home i dona per a la primavera-estiu 2015. En aquesta ocasió, ha comptat amb la top internacional Elisa Sednaoui com a model d’excepció.
.

Abans, els dissenyadors Pablo Erroz i Edgar Carrascal han sigut els encarregats d’obrir la passarel·la amb les seves col·leccions per a la tardor-hivern 2015-16. Erroz ha presentat “Nostalgic”, un viatge al passat on aposta per un home “dandy” i una dona sofisticada. Sobre la passarel·la s’han vist dissenys de línea esportiva i a la vegada elegant, en tons neutres com negre, marró, gris, navy, camel i vainilla.
.

.
D’altra banda, el debutant Edgar Carrascal ha presentat la col·lecció “Blue Rose” on la peça clau era la camisa, que el dissenyador reinventa i actualitza, amb teixits com el cotó poliamida, llanes fredes i altres materials no convencionals com la placa de poliestirè. Els colors de la col·lecció s’han repartit entre blancs, negres i, sobretot, el blau, acompanyats de detalls en daurats i platejats.
.

Els ha seguit la dissenyadora Celia Vela, qui s’ha inspirat en una història d’amor entre una japonesa i un barceloní per presentar una col·lecció que gira al voltant d’uns vestits de cerimònia, els kimonos dels pares de l’enamorada. Fidel al seu estil sofisticat, Vela ha vestit la dona de negre i gris com a colors principals amb algunes llicències estampades mentre donava una lliçó d’elegància “en curt” al presentar abundància de shorts i minivestits. Per a l’home, Vela imagina un “samurai modern” que duu caputxes i pantalons “baggies”, en teixits rústics.
.

.
Brain&Beast ha près el relleu sobre la passarel·la del 080. Amb una posada en escena espectacular –amb gossos inclosos acompanyant els models-, el trio de creadors ha presentat “Maniac”, la novena entrega del seu particular “Décalogue”. Per a la propera tardor-hivern, la firma s’inspira en el concepte de la psicoanàlisi conegut com “destrudo”, que descriu l’impuls destructiu en oposició a la libido, o impuls creatiu. Afí al seu estil urbà i informal, la peça estrella és la dessuadora, en colors molt vius, i manen les siluetes molt estructurades gràcies a l’ús de materials com el neoprè i altres teixits sintètics.
.