La firma de teixits Gratacós en ple creixement internacional

3 maig 2017 - 20:20

La històrica firma de disseny i distribució de teixits de luxe Gratacós, fundada el 1940 a Barcelona, segueix reforçant la seva presència al mercat internacional. Consolidada a nivell nacional, sent un dels proveidors de teixits de molts dels dissenyadors que desfiles a la passarel·la 080 Barelona Fashion, Gratacós només factura el 30% de les seves vendes aquí, mostra del seu èxit més enllà de les nostres fronteres.
.
Després de tancar la seva emblemàtica botiga a Passeig de Gràcia el 2014 i instal·lar-se a la seva nova seu a Barcelona, la companyia de teixits ha anat potenciant el seu paper de distribuidor de teixits, amb la qual cosa ha aconseguit augmentar les sevs vendes un 17% l’any passat. Europa, Estats Units i Xina són els seus principals mercats, amb clients de prestigi com firmes de moda de luxe com Armani, Chanel i Dolce&Gabbana. Però Gratacós vol seguir creixent a l’exterior i aquest 2017 fixa la seva atenció a Colòmbia, Brasil i els països àrabs, mercats amb què pretén impulsar les seves vendes aquest exercici.
.
A més de consolidar-se com a comercialitzadora de teixits de luxe, Gratacós també té com a objectiu aquest any potenciar el seu departament de disseny, ja que la necessitat d’oferir dissenys propis, originals i de tendència és cada vegada més gran en el món globalitzat actual. Les col·leccions see now-buy now han revolucionat els temps del cicle de la moda i totes les companyies implicades han d’adaptar-se a aquest canvi. Per fer front a aquesta realitat, Gratacós ampliarà el seu departament de disseny i les seves oficines a Barcelona per donar més importància a aquesta àrea de la companyia.