El 080 Barcelona Fashion incorporarà el “see now-buy now” a la 19ª edició

1 des. 2016 - 00:00

Les noves tecnologies, amb les xarxes socials al capdavant, han canviat els hàbits de consum, afavorint la immediatesa. Allò que el públic veu sobre la passarel·la, es vol adquirir al moment en una tendència en auge: el see now-buy now. Conscient d’aquesta nova realitat, l’organització del 080 Barcelona Fashion ha anunciat que la 19ª edició de la passarel·la catalana incorporarà aquesta opció per tal que els dissenyadors i marques que hi participen puguin presentar col·leccions llestes per comercialitzar en el marc del Market Place del certamen.
.
Miquel Rodríguez, director del 080 Barcelona Fashion i gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), ho explica: “la interacció entre consumidor i dissenyador-marca ha canviat i la moda no està al marge d’aquesta tendència econòmica. El 080 no es podia encotillar”. En presentació a premsa, Rodríguez ha explicat que els participants decidiran si s’hi sumen o no i ha avançat que “en aquesta propera edició crec que aquesta opció serà minoritària”.
.
Aquesta no serà l’única novetat de la 19ª edició del 080 Barcelona Fashion. Segons ha assenyalat el seu director: “una de les aspiracions del 080 és que cada vegada les empreses aportin més creativitat, perquè sabem que com més creatius més possibilitats d’internacionalitzar-se. Això, lligat a un major component de sofisticació per part de l’organització farà de la propera edició una edició conceptualment diferent, que serà una targeta de presentació del que volem que sigui en el futur el 080”.
.
Pel que fa a la vessant econòmica del certamen, Miquel Rodríguez ha anunciat algunes dades clau derivades d’una enquesta realitzada als dissenyadors i marques participants en alguna de les edicions dels darrers 3 anys. Les principals conclusions que ha presentat el director del 080 apunten que, de mitjana, els dissenyadors i marques han augmentat un 10,7% el volum de negoci. Aquest factor multiplicador del 080 s’ha traduït en un increment global de les vendes de 13,2 milions d’euros al 2015. Així mateix, en vendes a l’exterior, la participació al 080 els ha reportat, de mitjana, un augment de les exportacions del 12,8%. Aquest augment s’ha traduït en 5,3 milions d’euros més en el còmput total d’exportacions de l’any passat.
.
Quant als esforços destinats a la internacionalització de la moda catalana, apart del 080 Barcelona Fashion, la Generalitat a través del CCAM ha donat suport a la presència de dissenyadors i marques a fires internacionals a través d’una de les línies de subvencions del CCAM per al 2016 amb prop de 210.000 euros. Per mercats, les empreses de moda continuen apostant per França com a primera plaça internacional, tot i que s’observa una diversificació més enllà d’Europa, a països com els Estats Units i Japó.
.
Per subsectors d’activitat, destaca especialment el sector de la moda infantil, que en els darrers 3-4 anys ha experimentat un notable creixement, i que queda evidenciat també en la participació en fires internacionals. De les 52 empreses de moda-tèxtil subvencionades, 8 han estat presents en alguna de les edicions a la passarel•la o al showroom del 080.