El disseny 080 s’exporta a l’Índia

Dissenyadors
25 nov. 2013 - 00:00
El Govern incorpora el 080 Barcelona Fashion a les seves accions de promoció exterior de Catalunya
El Govern incorpora el 080 Barcelona Fashion a les seves accions de promoció exterior de Catalunya. En el marc de la missió empresarial a l’Índia, la Generalitat presenta Catalunya com una destinació turística i comercial, i un referent en moda i el disseny. Així, sota el paraigües del 080 Barcelona Fashion les firmes Mango, Custo Barcelona, Brain & Beast i Justicia Ruano mostraran en una desfilada a Mumbai el talent i potencial del territori, en un mercat de gran interès pels dissenyadors catalans. Amb un creixement interanual de l’ordre del 12%, es preveu que la despesa en productes de roba i calçat a l’Índia arribi als 225.000 milions de dòlars l’any 2020.

 

Photocall 080 Barcelona Fashion: Custo Barcelona

 
Disseny 080 al cor del Bollywood

El proper dimecres, 27 de novembre tindrà lloc a l’ITC Grand Hotel de Mumbai, l’acte oficial de presentació de ‘Catalunya-Barcelona, a Lifestyle Destination’, que comptarà amb una desfilada de les 4 firmes catalanes: Mango i Custo Barcelona –empreses líders del sector a Catalunya–   Brain&Beast i Justicia Ruano, dos dissenyadors habituals de la passarel·la  080 Barcelona Fashion.

 

Amb un càsting de models índies, la passarel·la de moda catalana mostrarà un total de 15 looks, en una desfilada apadrinada per l’actriu i model catalana, Ariadna Cabrol, guanyadora del premi Auguri Sita Murt i coneguda al país asiàtic pel seu paper a ‘Sólo se vive una vez’, la pel·lícula més taquillera de Bollywood.

 

Photocall 080 Barcelona Fashion: Brain&Beast

 
L’Índia: un mercat en creixement
L’Índia és el segon país més poblat del món, amb més de 1.150 milions d’habitants, dels quals 250 milions tenen un poder de compra mig pels estàndards del país, i uns 90 milions de persones tenen una capacitat de consum equiparable a la de països europeus.

 

Pel que fa a les previsions de consum de productes i productes tèxtils, es calcula un 12% de taxa de creixement anual entre 2011 i 2016. L’Índia ha experimentat un gran increment del consum gràcies a diversos factors com l’augment dels ingressos dels consumidors, la distribució per càpita, un major reconeixement de marca i major capacitat de consum de productes de luxe. L’any 2016, s’espera que aquest consum superi els 100.000 milions de dòlars.
 

Photocall 080 Barcelona Fashion. Justicia Ruano

 
(Font: Informe Texocn’12. Confederacion of India Industry, CII).