LA GENERALITAT IMPULSARÀ EL 080 BARCELONA FASHION AL MERCAT MEXICÀ

080 Activitats
1 febr. 2017 - 16:30

Avui el Conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha inaugurat la 3ª edició del 080 Fashion Showroom, l’espai professional de venda i exposició impulsat en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda (MODACC) que se celebra al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) en paral·lel a les desfilades del 080 Barcelona Fashion amb l’objectiu de fomentar les operacions comercials a l’exterior de les marques participants. En el marc de la inauguració oficial, el conseller Baiget ha anunciat que la Generalitat liderarà una missió empresarial de moda a Mèxic per donar a conèixer el 080 Barcelona Fashion al mercat de moda mexicà el proper mes de març. Baiget ha explicat que “és una acció promocional que liderem des del govern català, i que comptarà amb la col·laboració de Fira Barcelona i el Clúster Català de la Moda (MODACC)”.

Aquesta acció tindrà lloc del 27 al 31 de març a Ciutat de Mèxic. Al llarg de la setmana, entre altres iniciatives, s’instal·larà un showroom professional amb marques catalanes de prêt-à-porter i moda nupcial, i també estan previstes desfilades de moda de presentació. L’objectiu de les diferents accions és donar a conèixer, d’una banda, el certamen 080 Barcelona Fashion i, de l’altra, o’oferta catalana en moda de prêt-à-porter i nupcial i de cerimònia, amb la intenció d’atraure compradors internacionals tant a la passarel·la 080 com a la Barcelona Bridal Week.

En relació al país on es realitzarà l’acció, Jordi Baiget ha detallat les raons: “en primer lloc, Mèxic té 120 milions de persones i és un país que està creixent y amb capacitat de compra; i en segon lloc, els productes catalans i en especial la marca ‘Barcelona’ compta amb una gran reputació en aquest mercat”. A més, al fer referència als possibles canvis polítics i econòmics derivats de la nova Administració Trump als Estats Units, Baiget ha afegit que “aquests canvis potser fan que Mèxic sigui cada vegada un país més i més estratègic”.
 
D’altra banda, en relació al 080 Barcelona Fashion Showroom, el conseller Jordi Baiget i el president del Clúster Català de la Moda (MODACC), Francesc Maristany, Han formalitzat la firma del conveni de col·laboració pel qual el 080 i el clúster reediten el seu compromís de sumar esforços per fomentar la vessant comercial del certamen amb la celebració de la 3ª edició, per la qual estan previstes prop de 250 trobades professionals comercials al llarg de la setmana.
 
Baiget s’ha mostrat “molt content” de reeditar aquesta col·laboració i comprovar que “està donant resultats”. També ha volgut manifestar la voluntat de creixement d’aquesta iniciativa comercial: “volem que cada vegada hi hagi més empreses catalanes presents al showroom  que cada vegada hi hagi més vendes i, per això, hem d’estar oberts a nous mercats”.
 
Per la seva banda, Francesc Maristany, president de MODACC, ha apuntat que “la indústria del disseny i la moda és un pilar fonamental per al posicionament de Catalunya en el món” i, després de compartir dades d’aquest sector que representa el 8% del PIB i aglutina més de 3.000 empreses, ha destacat que “la internacionalització és clau”.

En aquesta 3ª edició del Barcelona Fashion Showroom que se celebra al TNC participen prop de 20 marques catalanes de moda entre les quals trobem noms habituals de la passarel·la 080 com Escorpion, Punto Blanco, CND by Cóndor, Naulover, Yerse, Lebor Gabala, E.S Collection, Boboli, Loa by Lidia Aguilera i Wom&Now. Així mateix, també estan presents altres firmes catalanes de moda com Ester Ferrando, Mescalino, Guasch i Guitare.  D’altra banda, la missió empresarial inversa compta amb una vintena de compradors de països com França, Bèlgica, Japó, Xina, Rússia, Corea, Estats Units o Regne Unit.

En les dues edicions anteriors, celebrades el 2016, el showroom ha acollit 66 marques de moda y ha rebut un total de 55 compradors internacionals, amb una capacitat de compra global de 500 milions d’euros.