EL 080 BARCELONA FASHION COMENÇA AMB MÉS DE 30 DESFILADES

080 Activitats
28 gen. 2018 - 00:00

Demà arranca la 21ª edició del 080 Barcelona Fashion al Recinte Modernista de Sant Pau amb un total de 32 desfilades. Sobre la passarel·la es mostraran principalment les col·leccions per a la tardor-hivern 2018-19 així com algunes propostes ready to buy per la primavera-estiu 2018. La desfilada inaugural anirà a càrrec del dissenyador convidat Ze García, que aposta per les bloggers i influencers més importants del moment per exercir de models d’excepció i presentar els seus dissenys que beuen de l’alta costura.
 
De la resta de creadors, trobem cinc noms que s’estrenen a la passarel·la catalana en aquesta edició d’hivern 2018: Mans Concept Menswear, Ester Ferrando, Jinksieminks, Verbena Atelier i Agnès Sunyer. Ells, com la resta de marques i firmes que participen, comptaran amb un càsting de primer nivell, on no falten noms de projecció internacional com Marina Pérez, Mayka Merino, Xavi Serrano, Piero Méndez i Abel van Oeveren, que debuta en aquesta edició.
 
De forma paral·lela a la passarel·la, l’organització ha preparat un complet programa d’activitats que miren al futur del sector de la moda. Entre elles, destaca el 080 Barcelona Fashion Showroom, l’espai professional del certamen que impulsen el 080 i el Clúster Català de la Moda (MODACC). En aquesta 5ª edició, el showroom s’instal·la el 30 i 31 de gener a la Sala Francesc Cambó del Recinte Modernista de Sant Pau i comptarà amb una vintena de marques catalanes de moda. Dins les activitats paral·leles també trobem dimecres 31 de gener la taula rodona “Innovació a la moda i el textil: digitalitzant tendències” by EPSON que es complementarà amb un taller pràctic a càrrec del dissenyador Zequi Roig.
 
Així mateix, com és habitual a les edicions d’hivern del 080, dijous 1 de febrer se celebrarà una nova edició del 080 Barcelona Fashion Summit, que després de cinc edicions ha esdevingut el punt de trobada dels professionals del negoci de la moda. Organitzat per Moda.es, el tema d’enguany és “Fashion 2030: a brave new world”.
 
Quant a divendres 2 de febrer, tindrà lloc la Jornada Connecta’t by FUTURMOD, que impulsa les sinèrgies entre empreses del textil-moda consolidades i emprendedors del sector.
 
A més a més, la darrera jornada acollirà un dels plats forts d’aquesta 21ª edició del 080 Barcelona Fashion. Com han fet les fashion weeks de París i Londres, la passarel·la 080 retrà un homenatge pòstum al dissenyador Azzedine Alaïa, un dels modistes més importants i influents de les últimes dècades. L’acte comptarà amb un col·loqui entre dues amigues personals del creador franc-tunisià: l’actriu Rossy de Palma i l’editora de moda Lisa Lovatt-Smith i clourà amb una mostra de vestits del dissenyador i l’actuació de la coreògrafa i ballarina Blanca Li.
 
Tothom és convidat a gaudir de la gran festa de la moda que suposa el 080 Barcelona Fashion. A partir de demà, obre també les portes l’Open Area, la zona del certamen oberta al públic general que només ha d’obtenir la seva invitació a través d’aquesta web. I és que una de les vocacions declarades de l’organització és apropar el món de la moda a la ciutadania. Aquí es podrà descobrir el talent emergent de la moda catalana a través d’exposicions, la mostra de les tesines d’escoles de moda i la 080 Shop.
 
Per dur a terme un certamen com el 080 Barcelona Fashion és necessari el suport dels patrocinadors. En aquesta 21ª edició la passarel·la compta amb 7 patrocinadors-sponsors, i amb 8 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Soho House, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran - Mercedes-Benz (partner automobilístic). Per la seva part, participen amb firmes col·laboradoras Estrella Damm (cerveza oficial), Rowenta (planxat i haircare), EPSON (amb presència al village i com organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (agua oficial), i BCN Brand (uniforms oficiales).

Us convidem a seguir (i compartir) tota l’actualitat de la passarel·la a través del hashtag #080bcnfashion