BARCELONA FASHION SUMMIT 2018

dijous, 1 febrer, 2018 - 08:30

Fashion 2030: A Brave New World
La Barcelona Fashion Summit dona el tret de sortida a la seva sisena edició. En les seves cinc primeres convocatòries, la jornada més important del negoci de la moda a Espanya ha sumat prop de 2.500 assistents professionals i mig centenar de ponències i taules rodones a càrrec de directius de les empreses líders del negoci de la moda a Espanya i de tot el món, així com experts de primer nivell de l’entorn acadèmic, la consultoria o el capital risc. Celebrat en el marc de la 080 Barcelona Fashion i amb el patrocini de Facebook, Grup Met, Parfums Saphir i TLG Commerce (Trilogi), la Barcelona Fashion Summit 2018 s’articula amb la mirada posada al futur, sota el títol de “Fashion 2030: A Brave New World”. El congrés estrena també nou emplaçament, i s’apropa, així, al mar, a l’Auditori Fòrum de Barcelona.

La moda avança cap a un món amb menys certesa. Cicles econòmics més curts, nous operadors, nous canals i nous models de negoci fan preveure que la moda canviarà, i molt, en els propers anys. Després de cinc convocatòries, la Barcelona Fashion Summit 2018 fa una mirada al futur. Si la primera jornada es va desenvolupar sota el títol “Moda 2020: Horitzons de la gran distribució de moda”, en l’edició del 2018 proposem fer un reset i pensar ja en la següent dècada. En cinc anys, la moda ha transformat completament els seus fonaments, i els discursos futuristes del 2013 són avui veritats quotidianes o han caigut a l'oblit. Cap a on ha d’avançar la moda? Com hauran de ser les empreses per ser competitives? Com ens adaptem a un món més salvatge?

 
Ponents

   

Adriana Domínguez, Adolfo Domínguez

Llicenciada en empresarials internacionals per l’ICADE i màster en Pensament per l'Escola Contemporània d’Humanitats de Madrid, Adriana Domínguez és directora general d'Adolfo Domínguez des del juliol de 2017. L’executiva fa gairebé una dècada que treballa a l’empresa que lidera Adolfo Domínguez, en la qual ha exercit llocs de responsabilitat en les àrees de Perfums i de Comunicació.

   

Iván Escudero, Inditex

Iván Escudero és, des del 2009, responsable de Rfid d’Inditex. Llicenciat en enginyeria industrial per la Universitat de Vigo, el directiu va començar la seva carrera professional el 2002 com a responsable de logística a Dinak durant cinc anys. El 2007, Escudero es va incorporar al grup gallec com a project manager a Zara, càrrec que va exercir durant dos anys. El 2009, l’executiu va ser ascendit a responsable de Rfid d’Inditex.

   
Luis Monserrate, Alibaba Group

Luis Monserrate és director de moda d’Aliexpress (Alibaba) des del setembre de 2017. El directiu es va incorporar al gegant xinès del comerç electrònic després d’exercir com a director de l’Àrea Digital de Pepe Jeans durant tres anys. Llicenciat en administració i direcció d'empreses per la Universitat Autònoma de Madrid, Monserrate ha treballat, al llarg de la seva carrera, en empreses com Deloitte o Inditex.
   
Jaume Miquel, Grupo Cortefiel

Llicenciat en econòmiques per la Universitat de Barcelona, ​​Jaume Miquel és conseller delegat de Grupo Cortefiel des del 2016. L’executiu va iniciar la seva trajectòria professional en el negoci de la publicitat abans de fer el salt a la moda. Miquel es va posar al capdavant de Women’secret el 2006 i, a partir de la cadena de moda íntima, va anar ascendint en l’organigrama de la companyia fins a ocupar la seva posició actual.

   
Andy Payne, Interbrand

Amb formació en disseny i art per la Universitat de Birmingham, Andy Payne és el director creatiu global de la consultora de marques Interbrand des de fa deu anys. L’executiu es va incorporar a la companyia el 1994 i ha treballat per diverses empreses de primer nivell de diversos sectors. Abans de fitxar per Interbrand, el creatiu va passar per agències com Saatchi&Saatchi.

   
Berta Escudero, El Ganso

Berta Escudero ha estat nomenada, el 2017, consellera delegada d’El Ganso per pilotar la seva nova etapa de creixement. Enginyera industrial per la Universitat de Compostel·la, la directiva ha treballat, al llarg de la seva trajectòria, a empreses de gran consum, com Procter & Gamble i Chupa Chups, així com en grups de moda, com Puig o Grupo Cortefiel, on ocupà el càrrec de consellera delegada.

   

Massimiliano Caraffa, The Carlyle Group

Amb més de quinze anys d'experiència en el sector del capital de risc i la consultoria, Massimiliano Caraffa és director de l’equip Carlyle European Buyout, amb seu a Milà. L’executiu es va unir al Grup Carlyle el 2004 i, des de llavors, ha estat involucrat en operacions corporatives relatives a empreses de diversos sectors, com Golden Goose, Hunkemöller o Twin-Set, entre d’altres.

   
Federico Steinberg, Reial Institut Elcano

Federico Steinberg és investigador del Reial Institut Elcano. Doctor en economia per la Universitat Autònoma de Madrid i professor d’Anàlisi econòmica de la mateixa institució, Steinberg compta amb dos màsters per la London School of Economics i per la Universitat de Columbia (Nova York). L’expert ha participat en projectes per al Banc Mundial, així com el l’Oficina Executiva del secretari general de les Nacions Unides a Nova York.

   
Antonio Ibáñez, Deloitte

Antonio Ibáñez és soci de Deloitte, on ocupa el càrrec de director de Daemon Quest by Deloitte des del 2013. Llicenciat en enginyeria mecànica per la Universitat de Saragossa i amb un màster per l’IESE Business School, Ibáñez ha ocupat llocs de responsabilitat en companyies com McKinsey&Company o Procter&Gamble al llarg de la seva trajectòria professional.

   
Manel Jadraque, Jennyfer

Format a l’Institut d’Empresa i a la Universitat de Barcelona, ​​Manel Jadraque és conseller delegat de la cadena francesa Jennyfer. Abans d’incorporar-se al grup francès, el directiu va ser conseller delegat de Desigual i, anteriorment, va treballar en empreses del sector com Loewe i Louis Vuitton. Actualment, Jadraque és també coconseller delegat de l’empresa de consultoria digital Talent Republic i inversor a start ups com Mam Originals.

   
Pablo Badía, Delpozo

Pablo Badía és el director general de Delpozo, on es va incorporar després d’una llarga trajectòria en el sector. Abans d’assumir el seu càrrec actual, l’executiu va ser responsable d’Espanya de Children’s Worldwide Fashion (CWF), on es va incorporar el 2013. Anteriorment, Badía havia ocupat diversos llocs de responsabilitat a Karen Miller, Sociedad Textil Lonia, KA International i Caramelo.

   
Sergio Odriozola, Zalando Group

Sergio Odriozola és vicepresident de producte i marxandatge de zLabels, filial de la companyia alemanya de comerç electrònic Zalando Group. Graduat en enginyeria industrial per la Universitat de Navarra, Odriozola es va incorporar al grup alemany des de Mango, on va arribar a ocupar el lloc de responsable de la divisió de dona i a formar part de l’equip executiu del grup.

   
Elena Carasso, Mango

Elena Carasso és la màxima responsable de l’Àrea Digital de Mango, empresa a la qual treballa des de fa més de vint-i-cinc anys, a més de formar part del Comitè de Direcció de l’empresa que presideix Isak Andic des del 2016. Formada a l’IESE Business School, l’executiva ha exercit diferents funcions al grup de distribució de moda fins a arribar al seu càrrec actual.

   
José Gómez, Etam

José Gómez és responsable del negoci internacional d’Etam, i s’encarrega de desenvolupar l’estratègia de la companyia francesa a l’Amèrica del Nord, a l’Amèrica Llatina, a l’Orient Mitjà i a Àsia, excepte a la Xina. Amb formació a Esade, l’executiu ha ocupat, durant la seva carrera, càrrecs directius a empreses com Bosser Fabrics, Textil Santanderina o Mango, on va ser vicepresident de Desenvolupament de Negoci.

   
Sever García, SGN Group

Sever García és president i conseller delegat de la consultora SGN Group. Graduat en enginyeria de telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya i amb un màster en màrqueting per la Universitat de Deusto, Sever García ha treballat per a empreses com Tous, Desigual o Mango. Anteriorment, l’executiu va ser responsable de l’expansió de Pronovias a l’Amèrica del Nord i a Mèxic.

Luis Lara, KPMG

Luis Lara és assessor sènior de KPMG, on impulsa l’Àrea de Consultoria Estratègica i Assessorament per a les empreses de moda i tèxtil, KPMG Fashion. Lara compta amb una experiència de més de vint anys en el sector de la moda, i ha desenvolupat diferents responsabilitats executives a empreses com Marks&Spencer, Inditex, Pronovias i The Disney Store.

   
Andrés Contreras, Bestseller

Andrés Contreras és conseller delegat per a Amèrica de l’empresa danesa Bestseller i membre del seu Comitè de Direcció, càrrecs que ocupa des de l’agost del 2017. Graduat per la Universitat de Córdoba i amb estudis de postgrau a la Universitat de Stanford i la Universitat de Derby, Contreras treballa a Bestseller des de l’any 2000, quan es va incorporar al Departament Comercial de Jack&Jones

   
Inma Ponce, Scalpers

Després d’una trajectòria de més de quinze anys en el sector de les telecomunicacions i el comerç electrònic, Inma Ponce és actualment la directora de Negoci Digital i Màrqueting de l’empresa de moda masculina Scalpers. Anteriorment, la directiva havia treballat a empreses com Ono. Ponce és també la fundadora de Mundda, empresa especialitzada en la venda a través de la xarxa de mobiliari per a professionals.

   
José Antonio Ramos Calamonte, Esprit

José Antonio Ramos és el director comercial de la companyia alemanya Esprit i membre del seu Comitè Executiu des de principis del 2013. Abans d’incorporar-se al grup de moda, Ramos va treballar al Departament de Producte de la punta de llança d’Inditex, Zara, així com en el grup francès de supermercats Carrefour.

   
Jaume Hugas, Esade

Doctor en dret, economia i empresa, enginyer industrial i màster en direcció i administració d’empreses, Jaume Hugas és, actualment, professor titular d’operacions, innovació i data sciences a l’escola de negocis Esade, així com professor associat a la Universitat Ramon Llull. En la seva trajectòria professional es troben empreses com Ralston Purina o Gallina Blanca.

   
Josep Maria Bosch, Tous

Llicenciat en ciències econòmiques i empresarials, Josep Maria Bosch és conseller general de Tous. L’executiu, amb més de vint anys d’experiència en comerç detallista, va iniciar la seva trajectòria a la companyia de joieria el 2002 com a director d’Operacions i, el 2011, va ser nomenat director general de l’empresa. Bosch forma part, també, del Consell d’Administració de Tous.

   

PROGRAMA

8.30-9.00 h Obertura de portes i acreditacions
9.00-9.30 h Ponència d’obertura

Federico Steinberg, Reial Intitut Elcano
9.30-10.00 h Tres preguntes per a un CEO… El món ahir, avui i demà

Jaume Miquel, Grupo Cortefiel
10.00-11.15 h El món (i la moda espanyola) des de fora

José Antonio Ramos, Esprit
Andrés Contreras, Bestseller
Manel Jadraque, Jennyfer
José Gómez, Etam    
Sever García, SGN Group
11.15-12.00 h Cafè networking
12.15-12.45 h Competir des d’operacions en un món omnicanal

Jaume Hugas, Esade
12.45-13.15 h Cap a un món dominat per operadors globals?
La importància de l’escala i la mida (Ponència en anglès)

Massimiliano Caraffa, The Carlyle Group  
13.15-14.15 h El món el 2030: la nova geografia

Berta Escudero, El Ganso
Pablo Badia, Delpozo
Adriana Domínguez, Adolfo Domínguez
Josep Maria Bosch, Tous
Luis Lara, KPMG
14.15-15.45 h Dinar networking
16.00-16.30 h Les millors marques globals: trets per al futur (Ponència en anglès)

Andy Payne, Interbrand
16.30-17.30 h Els vectors tecnològics de transformació en moda:
de l’omnicanalitat a la unicanalitat

Elena Carasso, Mango
Luis Monserrate, Alibaba Group
Sergio Odriozola, Zalando Group
Inma Ponce, Scalpers
Antonio Ibañez, Deloitte
17.30-18.00 h Ponència de clausura

Iván Escudero, Inditex